Tuesday, May 17, 2011

Dalam Hati Ada Cinta



Kalau dalam hati ada cinta, dalam perut pula selain makanan dan minuman dan organ-organ, ada apa lagi ya?
Dalam perut wanita yang mengandung ada bayi. Sungguh Allah Maha Kaya. Aku suka tengok perempuan hamil.


Dan aku sendiri suka sangat kalau rezeki untuk itu ada lagi. InsyaAllah. 


Hamil.
Buat aku rasa teruja. Walaupun pening dan rasa nak muntah, alah macam-macam tapi aku anggap itu nikmat yang Allah beri. Alhamdulillah bila hamil aku dapat merasa pengalaman ini, sebab aku yang normal agak susah nak sakit + pening.

Masa ni dapat bermanja-manja lebih banyak dengan suami. Hhhheee. Best. Tapi setakat manja-manja aje lah, bukan mengada-ngada. Diulang, manja, bukan mengada.

Lepas tu, masa sedang berbadan dua ini lah aku terlebih rajin. Pembawaan budak. Kalau kita rajin, maka anak nanti pun rajin. Begitulah sebaliknya. Dan aku setuju, berdasarkan sains dan fakta. Dan rajin ini membuatkan kita perlu banyak bergerak. Bagi aku sangat bagus kerana memudahkah proses kelahiran. Sekali lagi aku setuju.

Rajin memasak, rajin mengemas, rajin membaca, rajin menonton, hehehhhheee... Rajin lah tu, kannn.

Bila preggy, aku rasa seronok sewaktu insan di dalam menendang-nendang dan bergerak-gerak. Subhanallah.

Hamil membuatkan saiz tummy membesar, tapi aku suka. Hanya waktu inilah perutku akan berubah saiz, kalau tak my tummy flat macam plywood. Suamiku kata big tummy with baby inside, itu seksi. Hihihi... Terima kasih.

Dan aku suka hamil sebab mengajar aku lebih bertanggungjawab. Untuk aku dan umat Muhammad s.a.w yang bakal lahir. Aku lebih peka pada kewajipanku sebagai seorang Muslim, isteri dan ibu. Aku akan membaca Al-Quran setiap kali selesai sembahyang. Tak lupa surah-surah tertentu yang menjadi panduan. Hasilnya anak-anakku memang dekat dan sebati dengan hal-hal sebegitu. Alhamdulillah.

Lagi..bila hamil aku tak payah risau pasal monthly visitor..tiada keuzuran untuk menghalang apa-apa aktiviti. Faham...? Hihihi...



Kejap, kenapa aku cerita pasal ni..?






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...