Saturday, September 21, 2013

Pejabat Imigresen Sabtu-Ahad Dibuka, Tapi.....



Rezeki datang, tapi passport dah expired. So aku decide nak pergi renew hari Sabtu atau Ahad, since dekat tempat aku pejabat imigresen buka Sabtu-Ahad, separuh hari.


Passport Kebanggaan. Muhammad Rasulullah s.a.w
Agak-agak gambar ni related tak dengan cerita?
(Sumber)


Sabtu, aku tak dapat pergi sebab ada hal lain yang datang secara tiba-tiba. Takpe, aku fikir esoknya (Ahad) aku boleh pergi juga, bukan jauh pun. Lagipun passport boleh siap dalam sejam-dua je, takpe. Itu kata aku lah.

Ahadnya, iaitu hari ini... pagi-pagi dalam pukul 8.15pagi aku sampai pejabat imigresen tu. Tau aku nampak apa?

"HARAP MAAF, NO GILIRAN TELAH HABIS " 

Mak aaiii....Terperanjatnya aku. Aku pun tanya Uncle yang jaga kaunter pertanyaan tu, betul ke habis? Cepatnyaa???
Uncle tu jawab, habis sebelum pukul 8.15pagi lagi. Hari Ahad memang ramai orang, kata Uncle tu.

Habis aku ni cemana lahhh.. Nak flight pagi-pagi Selasa dah. Aku tanya Uncle tu lagi, kalau aku datang Isnin, sure boleh siap kan? Boleh dapat time tu jugak kan?
Uncle tu angguk-angguk, senyum-senyum. Boleh katanya, tapi dia sarankan aku datang awal pagi sebelum pukul 8.00. Dalam 7.30pagi gitu. 

Oklah, harap-harap sempat aku siapkan passport ni, flight dah book.

Lagi satu, aku ada simpan banyak gambar passport background biru, tapi terpaksa ambil gambar passport yang baru sebab gambar passport baru ni backgroundnya putih.



~ So, aku dok terfikir-fikir ni, gambar yang banyak-banyak background biru tu, aku nak buat apa?







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...