Tuesday, October 1, 2013

Passport Siap Kurang Dari Dua Jam



Lantaran kehabisan nombor giliran hari Ahad, maka awal-awal pagi sesudah Subuh Isnin hari tu, aku dah tunggu depan pejabat imigresen. Ambil nombor, isi borang renew.......dan kurang dari dua jam, passport aku siap. It's not bad actually to have white background pada gambar passport. Kira okeylah.
Senyum lebar aku, syukur Alhamdulillah. Risau weh, kalau passport tak siap camana nak fly keluar? Sedangkan tiket katerbang pergi-balik dan hotel dah tempah.

Pergi tak lama, 3D2N saja dengan boss sebab ada urusan rasmi (lah sangat). Hari pertama sampai, hantar barang ke hotel lepastu terus keluar, sampailah Maghrib. Balik hotel semata-mata mandi, solat dan tidur. Hari kedua, lepas breakfast sekali lagi keluar, sampai malam juga. Balik hotel, mandi, solat dan zzzzzzz.... Hari ketiga dah nak check-out, so sama macam hari kedua, lepas breakfast terus keluar bawa luggage, minta driver teksi tunggu sementara nak selesaikan urusan kemudian terus pergi airport untuk penerbangan balik ke Malaysia. 

Dan selamatlah sampai ke tanah air yang tercinta ini kembali.

Urusan dipermudahkan Alhamdulillah, semoga ada kesempatan lagi untuk meneroka, belajar dan mencipta pengalaman baru di bumi Allah yang luas ini. Kata orang, terima kasih daun keladi.. Kan kan kannn

Seperti biasa cerita aku standardnya macam ni saja, tak ada penerangan yang detail tengahari ini aku makan apa, petang aku pakai baju apa, malam aku tidur gaya apa.

Gambar pun tak ada. Yang ada pun, ini ajelah.


p/s -  Ini pun ehsan google. Haha.







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...