Monday, November 12, 2012

Kadangkala, Rasa Itu Ada




Kadangkala, rasa bimbang aku tidak cantik dan tidak hebat di mata suami tercinta. Ada rasa bimbang ditinggalkan, bimbang akan ada persaingan. Namun aku percaya Allah tahu yang terbaik, betapa aku berusaha menjadi isteri yang cantik dan hebat di matanya agar dia sentiasa rindu dan cinta.




Kadangkala, rasa takut memikirkan kehidupan dua putera di masa hadapan, dengan pelbagai teknologi dan kemajuan mengikut arus zaman. Rasa takut mahu menambah ahli keluarga jika memikirkan kesakitan ketika melahirkan. Tetapi cepat aku sedari itu adalah syahid dunia.


Kadangkala. rasa rendah diri kerana bukan bergelar wanita berkerjaya. Rasa tidak setaraf dengan mereka yang bergaji 4 ke 5 angka, sedangkan aku menumpang rezeki suami. Tapi cepat-cepat aku bersyukur, kerana aku tahu menjadi surirumahtangga adalah pekerjaan paling hebat dalam dunia. Dan besar pahalanya.



Syurga.


"...Wanita yang taat pada suami, semua burung-burung di udara, ikan di air, malaikat di langit, matahari dan bulan semuanya beristighfar baginya selama ia masih taat pada suaminya dan diredhainya serta menjaga sembahyang dan puasanya..." ~ (Riwayat Muaz bin Jabal)




"...Adapun wanita-wanita solehah itu ialah wanita-wanita yang patuh (taat) & memelihara kehormatan dirinya semasa ketiadaan suaminya sebagaimana Allah telah memelihara mereka..." ~ An-Nisa':34





‎"...Apabila seorang perempuan mendirikan solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, maka dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai..."







"...Asal cinta milik ALLAH, perginya cinta dengan izin ALLAH, hilangnya cinta atas kehendak ALLAH, dicintai dan mencintai anugerah dari ALLAH..." 






Aku sangat mahu menjadi Penghulu Bidadari di syurga untuk suami yang tercinta. Sangat, amat!








Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...