Wednesday, July 13, 2011

Andai Esok Dapat Diduga

Di daerah ini.
Aku pun tak pasti apakah perasaan ini. Biarpun bukan sendirian, namun masih terasa keasingannya.
Walau tidak sendirian, aku masih terasa kesepian.

Wahai hati yang berbicara,
Tenanglah.
Puas ku memujuk hati, ini hanya sementara.
Akan datang waktunya semua akan kembali seperti biasa.

Sungguh aku rindukan dia.
Bukan lah aku ini seorang yang perlu dibelai manja sentiasa. Bukan. Namun hati yang kerinduan merenggut tangkai ketabahan. Wahai jiwa, teruslah tabah!



Aku di *sini*.
Tak tahu berapa lama lagi aku mampu bertahan. Aku mengharapkan apa yang kami rancangkan demi masa depan keluarga ~ aku, dia dan anak-anak serta bakal anak-anak..(hehe)...akan berjalan dengan jayanya, dengan izin Ilahi. Aku menunggu saat itu. Sangat mengharap. Aku sudah masak dengan pelbagai ujian, rintangan dan dugaan.

Benar dugaan mematangkan pemikiran, tetapi terlalu banyak dugaan kadang-kala mematahkan kekuatan. Aku tak mahu itu berlaku. Tolonglah aku ya Allah. Kawan-kawan yang terbaca coretan ini, tolong doakan semoga aku diberi kekuatan lebih lama lagi. Biarlah ribut dan taufan, tsunami dan el-nino menguji, doakan aku terus tabah. Tapi aku harap janganlah ada. Tak sanggup!

Aku mahu terus bersama suamiku yang tercinta, dan anak-anak serta bakal anak-anak. Sampai akhir nyawaku nanti. InsyaAllah.

Andainya hari esok dapat kuduga perjalanannya, aku tak akan risau. Semua manusia pun begitu. Namun yang akan berlaku tidak dapat kita lihat. Tidak dapat kita duga. Kita hanya merancang dan tentulah rancangan kita, kita rasakan itu yang terbaik buat kita. Namun Allah mengetahui apa yang lebih baik.

Allah Maha Mengetahui. Sesungguhnya Dia yang meluluskan setiap perancangan. Maka doaku semoga perancangan kami diluluskan, mudah-mudahan.


Aku tak tahu kenapa aku tulis ni. Emo, mungkin... :p







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...